Wednesday, 10 February 2016

3month Aisy

Assalammualaikum,

Hai lama tak berpeluang menaip..Bila ada anak routine jadi kelam kabut, huru hara clumsy sume smpai ada masa bole bawak bergaduh. Mmg perlukan tahap kesabaran yang tinggi.

Now, sy dah stat bekerja semula. Aisy mujur dapat pengasuh yang dr kenalan. Dapat la mama bekerja dengan hati yg tenang.

Kelmarin Mat Jendul mama da masuk 3 month. Apelagi checkup dan skrg umur 3 bulan pun ada injection. Anak mama hero, nanges sekejap je. Tapi bila antau pengasuh dia punya mengamok Tuhan je yg tau. Pengasuh cite arini mmg betul2 mengamok.

Sampaikan sy ambil bwk balik pun dia mengamok taknak tido.harap2 anak ni ok..kita as ibu baru..agak awkward  bila beby tak pernah menangis teruk..tetiba tak benti2..ati ibu mana yg x sedih..menitik air mata skali..cek satu badan takde lecet, dedau takde, perut lembut. Pengasuh ckp dia buang air besau dua kali. tu dah okay!

Bukak kan surah yasin, baca kan tetap menangis. Bg susu dia tolak.bila lama sikit dia nak susu dan terlelap..okayyy dia tak ckup tido dan mengamok... kesiannya anak mama..

Hopefully..hari ni baik2 aja ye nak..injection 3serangkai mmg buat mama papa saru tak tido malam..sampai dapur pun tak dpt usik smlm..LOL!

No comments:

Post a Comment