Friday, 22 April 2016

Aisy 5 month

Assalammualaikum,

Lama x menjengah. Bila dah jadi ibu mmg payah sikit nak ada masa menaip.

Cerita berbalik kepada tajuk, Aisy start 5 bulan. lepas check up enjet baik2 je, mama pun happy tengok dia. Dah pandai gelak melekek, dah pandai meniarap guling2.

Dalam dua tiga hari lepas tu cuaca Melaka mula panas berdengkang plus duduk dengan kanak2 yang ramai kat umah pengasuh, berjangkit batuk2. Aisy kena batuk teruk, memalam kung! kung! kung! aje. dua tiga kali mama ngn papa kena bagun. bagi ubat pujuk.

Sebabnya aisy marah bila da seronok nyenyak tido lepas tu terbatuk, sape pun rasa tension.

Kesian, mama papa bawak pi klinik pakar kanak2, buat nebulizer. mkn ubat, teruk jugak pastu pi homopati, beransur sikit bila lendir kahak dia kua.

Lastnya ternampak Minyak Herba Asma Mujarab kat FB. Call try beli COD. sapu pada aisy tiap hari. makin lama aisy makin ceria, senyum then ketawa mcm biasa. tapi tak ilang jugak batuk sikit. Takpe, asalkan kurang batuknya. Tak mcm sebelum ni, aisy lembek je kurus lansung taknak senyum, bila mama ajak gurau pun dia tak nak senyum.


No comments:

Post a Comment