Monday 8 September 2014

Dugaan


Assalammualaikum..

Saya banyak dengar cerita kisah idup kawan kawan yang dah pun bertunang sblum saya.. yup orang kata dugaan dalam waktu bertunang mmg tersangat lah berat. Dengar cerita pun dah buat saya berdebar risau..

Dan benar.. sepanjang bertunang ni lah masa kita nak mengenali bakal imam kita. Dugaan selisih faham mmg akan ada.. tapi mental kena kuat.. bersabar lah..

Tapi!! the prob in mine bukan berkenaan cinta hati.. tapi diberi dugaan berupa selain dari berkenaan hati pun boleh menjadi penyebab bergaduh.. mujur si dia memahami..

Saya diberi dugaan tak seronok bekerja dengan employer yang teruk. End nya sy di terminated. Rasa susa tanpa kerja, tapi bersyukur jugak diberi peluang bebas. Walau susa merangkak cari kerja balik tapi saya dah tak payah lagi nak dok strrehh aja pandang muka bos lama a.k.a hidung besa. opss! haha (bengang).

tettt.. conclusion for this story yg startingnya kemain ler ber info.. takde saje nak habaq korang sume yg sedang bertunang mmg berat wa ckp lu... cuba cepat2 ler pandang benda2 yg relax atau buat ape je pun yg bole realese. contoh amek wuduk berzikir jgn benti.. keliling ni byk syaiton nirojim yg tak benti nak menjatuhkan anak adam..

btw, that the first dugaan sepanjg bertunang yg saya rasa berat.. fuhh Lagi sikit.. gigih! fighty!
!

No comments:

Post a Comment

Part 2 - Journey UMRAH (Madinah)

 Part 2 selingan dari part 1, tak banyak sy ambil gambar. Entah kenapa sy pun pelik bila balik Malaysia tak banyak tempat sy bergambar. Insy...