Wednesday, 11 April 2012

Gegaran gempa bumi di Acheh, terasa di Malaysia.


Assalammualaikum, hi reader. all statment above true. Subhanallah,. berdoa lah utk saudara kita yg di Acheh,.
Actually aku bru otw nk mbute setelah mate ni da kronik. tem tu dlm pkul 4. tbe2 je rase bergegar. aku pelik sekejap. nak kate tmpat tido aku yg bergegar, mmg pelik sbb aku pakai tilam je. katil xde. aku da cuak mbey ade syaiton yg mengacau. Aku buat x tau je. tbe2 gegar lagi. aku tahan nafas. mbey gak perut aku bergegar sbb effect dr jantung yg laju. tapi still same. Then aku buat x tau je, smpai pkul 4.30 aku bagun tido then mmber aku crite la ade gempa bumi kat indon. Ya Allah! patut la pun.

online fb twitter masing2 yg terase gegaran uptade status.

Jabatan Meteorologi M'sia beri amaran minta orang ramai menjauhi kawasan pantai di Kedah, Perlis, Langkawi, Pulau Pinang & Perak. 

Allah berkuasa di atas segala galanya .
ya Allah , selamatkan lah hamba hambaMu yang mengalami gempa bumi dan tsunami ini .
termasuk warga Politeknik Sultan Idris Shah . . .

Amaran Tsunami yang dikeluarkan Pusat Amaran Tsunami Pasifik menyenaraikan 2 lokasi berpotensi menerima kesan Tsunami di Malaysia iaitu PORT DICKSON & GEORGETOWN di antara jam 9.00 malam ini hingga jam 3.00 pagi nanti. RED ALERT MALAYSIA] Initial tsunami wave prediction arrival times : 1. Georgetown – 09:11pm 11th April 2012 MY Time 2....



katenye jugak wave laut 800km menuju ke Malaysia. 

Jangan la ke kawasan pantai.



No comments:

Post a Comment