Tuesday 14 February 2012

DREAM HIGH

Suda berubah. permulaan Dream high, 6 pelajar di Sekolah Tinggi Seni Kirin bekerja utk capai impian dwg nak jadi bintang dalam industri muzik Korea. Dlm drama ni, pelajar2 belajar cmna nak bguskan nyanyian dwg, tulis lagu & menari dlm masa yg sama mengalami mslh peribadi dlm kemahiran dwg. Setiap seorang daripada pelajar ada kekuatan dan kelemahan sendiri, tapi dgn skongan dan bimbingan drpd satu sama lain, dwg berusaha untuk debut kt ats pentas. mula2 aq tgok cite ni. aq teruje sgt. best. mmg best. lg2 tem dlm cite ni la aq bole terjebak minat kt oppa kim soo hyun ni. yg 1st ni sume dak2 sgt innoncent.


Suzy sebagai Go Hye Mi
Go Hye Mi watak utama drama ni. Dari keluarga yang kaya, lepas kematian ibunya, perniagaan bapanya gagal dan keluarga mereka jatuh bgkrup n byk brhutang bapanya pergi ke Kanada untuk mendapatkan bantuan dari makcik Hye Mi. Dia dikejar oleh pemungut hutang Ma Doo Shik.

Kim Soo-Hyun sebagai Song Sam Dong OPPA!!

Song Sam Dong sorng dak lelaki dr negeri miskin yg mengikut Hye Mi ke Seoul lepas jatuh cinta dgn dia. Beliau ada bakat muzik yg luar biasa semula jadi tanpa sebarang pendidikan formal.

Taecyeon sebagai Hyun Si Hyuk (tetapi dipanggil oleh kawan-kawannya sebagai Jin Guk)

Jin Guk rakan zaman kanak2 Go Hye Mi dan dia sentiasa cuba untuk membantu hye mi. cuba untuk mendapatkan Hye Mi ingat kenangan zaman kanak-kanak mereka. Dia menyukai terutamanya di menari dan rapping.

Ham Eun Jung sebagai Yoon Baek Hee

Hee Baek rakan bek Hye Mi dan sidekick di sekolah lama mereka, tetapi dia dikhianati oleh Hye Mi semasa uji bakat Sekolah Kirin. Dia sedih akibat pengkhianatan dan menjadi saingan terbesar Hye Mi.

IU sebagai Kim Pill Suk

Kim Pill Suk pertama muncul sebagai seorang gadis yg memakai pakaian sushi maskot semasa uji bakat.seorang gadis dengan suara yang merdu dan nada sempurna tetapi terlebih berat badan.

Wooyoung sebagai Jason

Jason adalah seorang pelajar pertukaran Amerika yang cemerlang terutamanya dalam tarian tetapi juga baik pada nyanyian. Beliau berbudi bahasa dan mempunyai akhlak yang baik, yang membawa kepada salah faham dengan Kim Pill Suk, tp last2 dwg bercinta jugak.



lepas tu skrg kluar lak Dream High 2. jeng3! aq x sbar nk tgok. last2 hampe sbb da berubah.
dak2 lame da xde. da bertuka dengan dak2 baru. kirin art skol pon da huduh. sape je cikgu2 beliau tu? yg sdeh sbb cikgu yg ajar dwg menari tu.



jln cite yg kedue plak

Kirin High School of Art dah diambil alih oleh Oz Entertainment sbb bngkrup n xde kewangan. Pastu Oz Entertainment pindahkan bintang idola sendiri untuk Kirin Tinggi untuk mengelakkan undang2 yang memerlukan penghibur dibwh umur dan untuk mengkaji. Persaingan kemudian bermula antara pelajar bermasalah di kirin art school dan group artis yang baru dipindahkan dari Oz Entertainment.
Shin Hae-Sung (Kang So-Ra) memasuki kirin art school dengan skor peperiksaan tinggi bertulis, tp skor prestasi nyanyian skill yg lemah. Dia pastu jumpa rakan2 penuntut Jin Yoo-Jin (Jinwoon) dan JB (JB), yg membuat dia sedar bagaimana muzik boleh menyeronokkan. Jin yoo Jin adalah seorang pelajar yang bermasalah bermimpi menjadi bintang rock. Dia cuba untuk menyembuhkan kesakitan yang disebabkan oleh perceraian ibu bapanya melalui muzik.

agak bosan n saket ati bile group dak2 artis tu msuk kirin. 


ni la pelakon DH 2 ;)








No comments:

Post a Comment

Part 2 - Journey UMRAH (Madinah)

 Part 2 selingan dari part 1, tak banyak sy ambil gambar. Entah kenapa sy pun pelik bila balik Malaysia tak banyak tempat sy bergambar. Insy...